8.48


8.45 går jag in på toaletten och ska byta om till trosorna och rocken, tänker att de är lika bra att passa på å kissa då jag kommer få ligga med remsa ett tag säkert!
Sitter på toaletten och känner att nu kommer bebisen, skyndade mig att låsa upp dörren och tog ett steg ut sen kolla jag in mot undersökningsrummet och sa: Nu kommer bebisen! Barnmorskan som var där inne kom ut fort som fan och fram med en rullstol och sa åt mig att sätta mig samtidigt som hon larma och skulle hutta ett förlossningsrum.
Jag kunde inte sätta mig i rullstolen så dom hjälpte mig att gå in i undersökninngsrummet där jag la mig på sängen.
Efter att jag lagt mig på sängen så sa de plupp och ut kom världens finaste lillasyster på 3990gram och 52 cm lång!
Då allt gick så fort så var det ingen som hade kollpå klockan men när dom hade börjat sy och gett både mig och lillsyster sprutor då allt gick så himla fort så kom dom på det och kolla på klockan som då var 8.50 så vi kom överens om att de var 8.48 som hon kom ut till världen.

Både jag och Sebbe var i chock över hur fort allting gick, vi som hade räknat med att de inte skulle komma nån bebis förrän efter säkert 15 nångång så var nästan de första vi sa när vi var på väg in i förlossningsrummet var: Jaha vad ska vi göra nu då?


Sebbe åkte hem efter att dom hade vägt å mätt lillasyster, jag passa på å mysa å mata med lillasyster ensam för att sedan 6 timmar senare bli upp hämtad utav mannen och få komma hem och instalera oss innan storasyster kom hem för att få se sin lillasyster för första gången!

VÅR ÄLSKADE LILLA LILLASYSTER var äntligen här!

Kommentarer
Postat av: emelie med busungen elliott o sessan leila

oooj, va fort de måste gått! o jag som tyckte att lillasyster här kom ut ganska fort ändå.. även fast de tog tre timmar efter vi kommit in,hihi!



hoppas allt är fint!

2011-06-27 @ 21:28:22
URL: http://emlisch.blogg.se/
Postat av: Carola

Va kul att läsa! Blir alldeles tårögd!! Kram på dig!!

2011-06-30 @ 22:31:55
URL: http://carolalola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0